TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI

Programın Tarihçesi:Programımız, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında yüksekokulumuz bünyesinde açılarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ikinci öğretim programı açılmış, 2021 eğitim-öğretim yılından itibaren ise ikinci öğretime öğrenci alımı yapılmamaktadır. Program, eğitim faaliyetlerini aktif olarak sürdürmektedir.
Programın Amacı: İyonizan ve noniyonizan radyasyonu kullanarak, hastalıkların teşhis ve tedavisi için hastayı tetkike hazırlayarak konvansiyonel ve dijital röntgen, floroskopi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans görüntüleme, PET-BT ve ultrasonografi gibi tıbbi görüntüleme cihazları ile görüntü elde edebilme, film ve görüntüleri kullanıma hazır hale getirebilme, cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme bilgi ve becerisine sahip nitelikli radyoloji teknikeri yetiştirmektir.
Eğitimin İçeriği: Birinci ve ikinci yarıyıllarda ağırlıklı olarak mesleki teorik dersler, üçüncü ve dördüncü yarıyıllarda ders içi uygulamalar yapılmaktadır. Öğrenciler, hastanelerin Radyoloji Anabilim Dalı'nın çeşitli ünitelerinde (Röntgen, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans Görüntüleme, Vasküler ve nonvasküler girişimsel radyoloji gibi) uygulama yapmaktadırlar.
Mezuniyet Sonrası Çalışma Alanları: Radyoloji Teknikerleri; devlet hastaneleri ve özel hastanelerin konvansiyonel röntgen, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans Görüntüleme, Vasküler Anjio, Nonvasküler Girişimsel Radyoloji gibi birimlerinde, Nükleer Tıp, Radyoterapi bölümlerinde; özel hastaneler, özel görüntüleme merkezleri ve muayenehanelerde çalışabilirler.
Programın Kabul Koşulları: Programa TYT puanına göre öğrenci alınmaktadır.
Son güncelleme : 19.06.2026 16:14:52