TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ PROGRAMI

Programın Tarihçesi: Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı, 1986 yılında yüksekokulumuz bünyesinde açılan ilk programdır. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ikinci öğretim programı açılmış olup, 2021 yılından itibaren ikinci öğretim programına öğrenci alımı yapılmamaktadır. Program, eğitim-öğretim faaliyetlerini örgün öğretim kapsamında sürdürmektedir.
Programın Amacı: Hastalıkların tanı, takip ve tedavisinde doğruluk, netlik ve tekrarlanabilirlik bakımından uygun ve güvenilir sonuçlar verebilen Laboratuar Teknikerleri yetiştirmektir.
Eğitimin İçeriği : Tıbbi Laboratuar Programının özellikleri ve prensipleri doğrultusunda öğrenciler konu ile ilgili teorik bilgileri almanın yanı sıra, eğitim-öğretimin 1. yılında öğretim elemanları gözetiminde multidisipliner öğrenci laboratuarlarında konu ile ilgili uygulamaları yapar. Eğitim-öğretimin 2. yılında ise hastanelerin laboratuarlarında rotasyonlar halinde çalışırlar.
Mezuniyet Sonrası Çalışma Alanları: Öğrenciler, Sağlık Teknikeri Unvanı ile mezun olduktan sonra hastane, sağlık ocakları, poliklinikler ve özel tahlil laboratuarlarında çalışabilirler.
Programın Kabul Koşulları: Programa TYT puanına göre öğrenci alınmaktadır.
Son güncelleme : 19.06.2026 16:12:03